четвер, 14 травня 2009 р.

Інтернет-консультація №1. 14 травня

Зміст та завдання цільових регіональних програм. Моделюваня навчально-виховного процесу на засадах компетентнісного підходу до навчання
Література для опрацювання:
1.Родигіна І.В. Методичні рекомендації щодо формування основних груп компетентностей учнів. – Донецьк: облІППО, 2005. – 50 с.
2.Волобуєва Т.Б. Розвиток творчої компетентності учнів: Бібліотека журналу “Управління школою”. – Харків: Видавнича група «Основа», 2005. – 109 с.
3.Волобуєва Т.Б. Управлінські умови впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес: Інноваційна діяльність ЗНЗ. Бібліотека “Шкільного світу”. – К.: Видавничий дім «Шкільний світ», 2005.
4.Розвиток післядипломної педагогічної освіти України в умовах інтеграції: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції / В.В.Олійник, В.А.Семиченко, О.І.Чернишов, Л.П.Пуховська, Л.Г.Чернікова, Т.Б.Волобуєва, Н.Г.Ісакова, В.Г.Базелюк. – Донецьк, 2007. – 386 с.
5.Моделі компетентного випускника 12-річної школи: сутність, пріоритети, пошуки відповідей на виклики ХХІ століття // Матеріали всеукраїнської науково-пошукової конференції, 16-17 травня 2007 року: У 2 томах. – Донецьк, 2007. – 306 с.
6.Волобуева Т.Б. Методологическая компетентность учителя (учебник педагога-исследователя): Методическое пособие. – Донецк: «Витоки», ДоноблИППО, 2007. – 206 с.
7.Родигіна І.В. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання. Вид. 2, доповнене. – Харків: Основа, 2008. – 120 с.

Запитання для самостійного опрацювання
1.Проаналізуйте свою педагогічну діяльність з позицій компетентнісного підходу до навчання. Які надбання вашого досвіду полегшать перехід до компетентнісно орієнтованого навчання? В яких напрямках є необхідною корекція вашої діяльності?
2.Формування яких груп компетентностей учнів ви вважаєте найлегшим засобами саме вашого предмету? Аргументуйте відповідь.
3.Проаналізуйте свій досвід використання творчих завдань у своїй практиці. Якими знахідками ви могли б поділитися з колегами?
4.Які питання можна розв'язати за допомогою впровадження програми "Дистанційна освіта"?
5.Розкрийте зміст програми "Обдаровані діти".

51 коментар:

  1. Здравствуйте, Ольга Дмитриевна! Ответы на вопросы отсылать комментариями?

    ВідповістиВидалити
  2. Ольга Дмитриевна ответы на вопросы отсылать на ваш адрес olgatyurikova@gmail.com ?

    ВідповістиВидалити
  3. Добрый день!Да, кратко отправьте как комментарий.

    ВідповістиВидалити
  4. 1. Впроважую в процесі навчаня наступні форми роботи з формування груп компетентностей:
    1) соціальної - залучаю учнів до роботи над навчальними проектами, проводжу нестандартні уроки, намагаюся забезпечувати усвідомлене використання учнями можливостей комп’ютера в конкретних життєвих ситуаціях, у власній життєдіяльності (наприклад, пропоную учням проблему, яку необхідно розв’язати, використовуючи власні знання, при цьому не вказуючи на можливий програмовий засіб, за допомогою якого можна це зробити, пропоную учням висловити свої думки і обґрунтувати правильність вибору того чи іншого засобу)
    2) полікультурної – на конкретних прикладах демонструю значущість загальнолюдських цінностей
    3) комунікативної – з учням молодшої школи практикую чітке проговорення уголос назв пристроїв комп’ютера, деяких функціональних клавіш, нескладних алгоритмів по роботі з програмовим засобом; намагаюся змінювати види діяльності протягом уроку з метою задіювання всіх органів почуттів учнів.
    4) інформаційної – з учнями молодшої школи практикую навчання роботі з навчальними програмовими засобами, учням старшої школи рекомендую потрібні сайти для роботи з інформацією, намагаюся формувати і розвивати уміння учнів у безпосередньому спілкуванні в мережі Інтернет.
    5) самоосвіти – користуюся принципом «пояснюючи іншим – навчайте себе»
    6) продуктивної творчої діяльності – стимулюю учнів до аргументації будь-якої відповіді, намагаюся пропонувати учням задачі, що потребують творчого підходу.

    ВідповістиВидалити
  5. "В яких напрямках є необхідною корекція вашої діяльності?":
    Приділяти більше уваги формуванню в учнів полікультурної компетентності та продуктивної творчої діяльності

    ВідповістиВидалити
  6. 2. Соціальної - залучення до роботи над навчальними проектами (створення навчальних презентацій, повчаючих відефільмів, розробка тематичних або шкільних веб-сайтів,...)
    Комунікативної – зміна видів діяльності протягом уроку відбувається завдяки специфіці уроку інформатики (наявність практичної частини), можливість проведення навчально-рольових ділових ігор, наприклад «Я прийшов до комп’ютерного магазину…». На уроці інформатики формується відношення до мов (природних, формалізованих і формальних) як до засобу комунікації, формуються знання сучасних засобів комунікації, володіння основними засобами телекомунікацій.
    Інформаційної - в самій суті цього учбового предмету вже закладена певна база що дозволяє працювати саме над навичками діяльності по відношенню до інформації в різних сферах життя
    Самоосвіти та саморозвитку – можливість пошуку нових джерел інформації (наявність Інтернет), завдяки цьому – можливість використання випереджальних завдань.

    ВідповістиВидалити
  7. Уважаемые коллеги! Напоминаю вам, что необходимо закончить работу с Вики-страничкой наших курсов, а именно,в раздел Список группы добавить ссылку на свою страницу, созданную на очной сессии. Список должников:
    Боярко І.Г., Лабунська Н.В., Ніколаєв Ю.К., шкурко Л.О., Горякіна C.В., Мироненко І.В., Пахомова Ю.В., Герасимович Л.Й., Котов В.А., Темір О.В.

    ВідповістиВидалити
  8. 3. Намагаюся впроваджувати проектне навчання (пропонуюю створювати учням шкільні (власні, тематичні) сайти, форуми(є) , готові продукти навчального призначення, поки що - презентації). В майбутньому - планую організувати роботу учнів над навчальними проектами з програмування в середовищі Delphi.

    ВідповістиВидалити
  9. Ольга Дмитриевна, напомните, пожалуйста, где находится этот раздел Список группы, в инструкции "Работа в среде ВікіВікі" я не нашла такого задания, очевидно, что-то прослушала

    ВідповістиВидалити
  10. Дистанційне освіта - це унікальна форма навчання, що базується на використанні широкого спектру традиційних, нових інформаційних і телекомунікаційних технологій і технічних засобів, які створюють умови учню для вільного вибору освітніх дисциплін і діалогу з викладачем. Звідси - питання, які можна розв’язати за допомогою впровадження ДО:
    1. посилення активної ролі СН в особистій освіті: у постановці освітніх цілей, виборі домінантних направлень, форм та темпів навчання у різних галузях освіти;
    2. різке збільшення обсягу доступних освітніх масивів, культурно-історичних досягнень людства, доступ до світових культурних та наукових скарбниць для дітей з будь-якого населеного пункту, які мають телезв’язок;
    3. отримання можливості спілкування СН з педагогами – професіоналами, з однолітками – однодумцями, консультування у спеціалістів високого рівня незалежно від їх територіального розташування;
    4. збільшення евристичної складової навчального процесу за рахунок застосування інтерактивних форм занять, мультимедійних навчаючих програм;
    5. комфортніші порівняно з традиційними, умови для творчого самовираження СН, можливість демонстрації продуктів своєї творчої діяльності для всіх бажаючих, широкі експертні можливості оцінки творчих досягнень людей;
    6. можливість змагання з більшою кількістю однолітків, які мешкають у різних містах та країнах за допомогою участі в дистанційних проектах, конкурсах, олімпіадах тощо.

    ВідповістиВидалити
  11. 5. Зміст програми "Обдаровані діти":
    1) Нормативно-правова база
    2) Актуальність
    3) Проблеми
    4) Мета
    5) Основні завдання програми
    6) Загальне фінансове і ресурсне забезпечення
    7) Очікувані результати виконання Програми
    8) Основні заходи щодо виконання обласної програми «Обдарована молодь» на 2007-2010 роки

    ВідповістиВидалити
  12. 1. Плануючи свою роботу, спираюсь на життєвий досвід учнів, їх здібності, рівень інтелекту та інтереси. Намагаюсь формувати позитивну мотивацію учнів до пізнавальної діяльності, потребу в самопізнанні. У викладанні навчального матеріалу прикладаю багато зусиль для максимального наближення до реалій життя, що сприяє розумінню учнями важливості знань, необхідності постійного їх оновлення. Прищеплюю навички самоосвітньої діяльності, що дає можливість школярам більш свідомо ставитись до навчання.
    На уроках використовую активні та інтерактивні методи навчання, зокрема "мозковий штурм", рольову гру, розгляд практичсних ситуацій, також інтерактивні вправи: "лови помилку", "так або ні", "вірю не вірю", «закінчи речення» та інші. Індивідуальну роботу кожного учня на персональному комп’ютері поєдную з груповою роботою під час вивчення нового матеріалу. Вважаю, що формування всіх ключових компетенцій повинно прослідковуватися на кожному уроці і неможливо відокремити в чистому вигляді формування соціальної компетенції від формування будь-якої іншої компетенції.
    В своїй діяльності, вважаю, треба приділяти більше уваги розвитку навичок самоосвітньої діяльності школярів, спонуканню їх до саморозвитку.

    ВідповістиВидалити
  13. 2. Однією з ключових компетенцій на уроках інформатики є інформаційна, яка в той самий час для предмету «інформатика» є предметною компетенцією.
    3. З низки творчих завдань для учнів найчастіше використовую метод проектів. Для його впровадження мною розроблені пам'ятки для учнів "Етапи роботи над проектом". Протягом останніх років створила та поповнюю банк "Проектна діяльність на уроках інформатики", до якого увійшли проекти "Моє рідне селище", "Мої захоплення", "Донеччина - мій рідний край", "Життя та творчий шлях Т.Г.Шевченка", "Бережи здоров'я змолоду" (створені за допомогою програми Power Point) та інші.
    4. ДО - це така форма навчання, яка надає свободу вибору місця, часу та темпу навчання. Одержати освіту дистанційно має можливість молодь, яка не може поєднувати навчання з роботою або проживає у віддаленій від обласних центрів місцевості; військовослужбовці; домогосподарки; керівники; бізнесмени або студенти, що бажають паралельно одержати освіту. Дистанційна форма навчання підходить майже всім, тому що дає можливість гармонійно поєднувати навчання та повсякденне життя. Варто відзначити, що ДО - доступна можливість одержати освіту за кордоном з мінімальними фінансовими витратами при великому виборі спеціальностей, оскільки більшість ВНЗ Європи та США ввели таку зручну для студентів форму освіти набагато раніше, ніж Україна.

    ВідповістиВидалити
  14. 5. Програма "Обдаровані діти" - це комплексний документ, в якому визначено основні напрями пошуку, розвитку, підтримки і надання допомоги талановитим дітям та заходи щодо її реалізації. Вона покликана сприяти практичному здійсненню положень державних програм у частині, яка стосується талановитих творчих дітей.
    Програма складається з 7 проектів:
    Розвиток інтелектуальних здібностей дітей.
    Всеукраїнські конкурси, змагання, фестивалі.
    Міжнародні конкурси, змагання, фестивалі.
    Надію і добро - дітям інтернатних навчальних закладів.
    Підтримка проектів дитячих видань, радіо та телепрограм.
    Організація змістовного дозвілля дітей (проведення свят, акцій).
    Економічний аспект програми (робота з благодійниками Фонду).

    ВідповістиВидалити
  15. Навчальна практика. Заняття 1

    Запитання для самостійного опрацювання
    1. а)Проаналізуйте свою педагогічну діяльність з позицій компетентнісного підходу до навчання. Відповідь. В своїй роботі я орієнтуюся на такі загальні положення:
    Компетентність – загальна здатність, яка ґрунтується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях набутих завдяки навчанню.
    З позицій компетентнісного підходу основним результатом своєї діяльності вбачаю формування компетентного випускника, здатного використовувати отримані знання в реальному житті, витримувати конкуренцію на ринку праці.
    Виходячи з того, що компетентність – це не просто сума знань, умінь та навичок, а й психологічна риса, яка надає учню сили та впевненості у власній успішності, можливість ефективно взаємодіяти з навколишнім середовищем я при викладанні інформатики використовую інтерактивні методи навчання.
    Індивідуальна робота кожного учня на ПК поєднується з груповою роботою під час вивчення нового матеріалу, роботи над проектами, портфоліо.
    Формування всіх ключових компетенцій здійснюю на кожному уроці, неможливо відокремити в чистому вигляді формування соціальної компетенції від будь - якої іншої компетенції.
    Основні задачі, які я ставлю перед собою:
    - допомогти учням здобути міцні знання;
    - захопити, зацікавити, вселити впевненість у своїх силах;
    - створити умови для творчого розвитку.
    Ці задачі стараюся розв’язати формуючи компетентності у учнів на різних етапах уроку інформатики. Ось приклад роботи.

    Етапи уроку Формування груп компетентностей Види діяльності на уроці
    І. Перевірка домашнього завдання 1. Формування самоосвітньої компетентності
    2. Формування соціальної компетентності. 1. Аналіз виконаних програм
    (обговорення отриманого результату).
    2. Виконання диктантів
    (перевірка теоретичного матеріалу)
    ІІ. Мотивація уроку. Формування пізнавальної компетентності 1.Перед учнем поставлена задача, він повинен передбачити її розвиток
    (сформувати свою думку)
    ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 1.Формування інформаційної компетентності 1. Робота із додатковою літературою та аналіз матеріалу.
    2. Робота із текстом та картками та висновки з цієї роботи.
    2. Формування соціальної, самоосвітньої, полікультурної компетентності 1. Практична робота.
    2. Групова експериментальна робота.
    3. Виконання тестових завдань.
    4. Читання текстів країнознавчого характеру.
    IV. Фізкульт – хвилина Формування компетентного відношення до свого здоров’я
    Вправи для рук та пальців. Вправи для зорового апарату. Вправи для вестибулярного апарату.
    V. Закріплення , відпрацювання вмінь та навиків 1. Формування пізнавальної компетентності.
    2.Формування творчої діяльності.
    3. Формування комунікативної компетентності.
    4. Розвиток індивідуальних здібностей учнів(інтелектуальних) 1.Виконання самостійної роботи.
    2. Робота над перекладом віршів, текстів з мови оригіналу та навпаки.
    3. Робота в парах над діалогічним мовленням.
    4. Робота (індивідуальна) над завданнями різного рівня.
    VI. Творча робота 1. Формування полікультурної компетентності, комунікативної, інформаційної Робота над створенням :
    - творчих перекладів
    - новорічних та святкових листівок
    - рефератів
    - презентацій
    VIІ. Домашнє завдання. Формування інформаційної компетентності, самоосвітньої, продуктивної творчої діяльності Робота над творчими завданнями, перекладами та переказами текстів,
    робота в Інтернеті.
    б)Які надбання вашого досвіду полегшать перехід до компетентнісно орієнтованого навчання?
    1. Творчий підхід до кожного уроку.(В більшій або меншій мірі, але обов’язково)
    2. Розробки тем з інформатики з інтерактивними вправами.
    3. Розробки нестандартних уроків.
    в)В яких напрямках є необхідною корекція вашої діяльності?
    Я вважаю, що потрібна корекція на даний момент в позакласній діяльності з учнями.
    2.Формування яких груп компетентностей учнів ви вважаєте найлегшим засобами саме вашого предмету? Аргументуйте відповідь.
    Я вважаю, що на уроках інформатики найлегше формувати такі групи компетентностей, як інформаційна та соціальна. Результат вивчення інформатики – це здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти й оперувати інформацією, засобами сучасного високотехнологічного суспільства.
    Соціальна компетентність формується – 1.Навички користувача, 2. Навички мереженої роботи,
    3. Основи програмування, 4. Навички колективної роботи
    3.Проаналізуйте свій досвід використання творчих завдань у своїй практиці. Якими знахідками ви могли б поділитися з колегами?
    Я в цьому навчальному році провела інтегровані уроки «Література в гостях у інформатики»11-А клас 2 уроки, «Фізика в гостях у інформатики» 11-ті класи,
    Творчими завданнями учнів були веб – сторінки, портфоліо, презентації. Можу поділитися.
    4.Які питання можна розв'язати за допомогою впровадження програми "Дистанційна освіта"?
    Дистанційна освіта – це освіта, яка орієнтована на використання інформаційно – комунікаційних технологій та здобувається за допомогою дистанційного навчання.
    Впроваджуючи програму «Дистанційна освіта» можна розв’язати такі питання:
    - підвищення рівня освіченості суспільства і якості освіти;
    - реалізація потреб населення в освітніх послугах;
    - підвищення соціальної і професійної мобільності населення, його підприємницької і соціальної активності;
    - формування єдиного освітнього простору в рамках усього світового співтовариства;
    - збереження та поновлення знань, що накопичені вітчизняною системою освіти.
    5.Розкрийте зміст програми "Обдаровані діти".
    Програма «Обдаровані діти» -
    1. Створення банку даних обдарованих дітей;
    2. Проведення конкурсів, олімпіад, конференцій та інше
    3. Відкриття шкіл для обдарованих дітей, ліцеїв, гімназій;
    Обдаровані діти – це творчий потенціал країни - програма «Обдаровані діти» створена для всебічного розвитку особистості обдарованих дітей, реалізації їх творчих
    можливостей.

    ВідповістиВидалити
  16. Добрий день, Ольга Дмитрівна!
    Чи можна дати відповідь на всі питання розом?

    ВідповістиВидалити
  17. работу стараюсь проводить исходя из тех жизненых потребностей(тех наваков которые нужны школьникам в жизни).
    Развиваю те компетентности, которые ближе по предмету информатика.
    Больше удиляю внимание информационной компетентности.Учу получать знания используя сеть Интернет.Даю домашние задания, ответы на которые не обходятся только учебником.
    Приучаю учащихся самим обмениваться информацией при помощи Интернет.
    На уроках много использую работу в группах, где учащиеся выполняют различные ролевые функции. Каждый из них должен попробыватьразные ролевые задачи.
    Стремлюсь чтобы ученики учились не только сами, но учили и других(сделай сам и помоги другому.)
    Если все группе сделали практическую работу без моей помощи, а только своимм усилиями - это большой плюс.
    Задания даю используя моменты или условия из реальной жизни.Не ставлю их в какие-то определёные рамки.Они делают их так как считают нужным как видят той или инной проэкт сами.
    КАждое действие или свою точку зрения они должны отстамвать, ументь и не боятся выражать свои мысли, атакже слушать других.

    ВідповістиВидалити
  18. Пр. "Обдаровані діти" - це документ, в якому визначено основні напрямки пошуку, розвитку, підтримки і надання допомоги талановитим дітям та заходи щодо її реалізації. Прграма покликана сприяти практичному здійсненню положень державних програм , які стосується талановитих творчих дітей.Програма складається с декілька пректів.

    ВідповістиВидалити
  19. На вопрос: "Ольга Дмитриевна, напомните, пожалуйста, где находится этот раздел Список группы, в инструкции "Работа в среде ВікіВікі" я не нашла такого задания, очевидно, что-то прослушала" я сама нашла ответ, ссылку сделала.

    ВідповістиВидалити
  20. 1.Каждый учащийся имеет определённые наклонности и способности, которые я стараюсь выявлять на занятиях. Личностно-ориентированный подход способствует достижению данной цели, так как предусматривает выделение учащегося как субъекта образовательного процесса и организацию условий для индивидуальной творческой учебной деятельности. Этот подход также влияет и на выбор новых технологий, приемов обучения, из которых наиболее активно в последнее время используется проектный метод. Через коммуникативные проблемные метод проектов создает условия для самостоятельной работы учащихся, предусматривающей как использование разнообразных методов и средств обучения, так и интегрирование знаний, умений из различных областей науки, технологии, творчества.

    2. На занятиях наиболее легко формировать информационную копитентность , так как это являеться наиболее естественным.. Занятия помогают учащимся легко ориентироваться в большом объёме информации, который предоставляюс сегодняшние технологии.
    Также развиваеться социальная компетентность, этому так-же способствует применение на занятиях интернет технологий, чаты, форумы, социальные сети и так далее.

    3. Не для кого не секрет что дети быстрее и легче усваивают материал, если это происходит в игровой, непринуждённой обстановке. Поэтому на занятиях я стараюсь использовать различные виды как програмного так и методического материала.

    4. Интеграция Украины в мировое сообщество ставит и новые требования перед системой образования, решить это как раз и поможет система дистанционного образования. Так как эта технология позволяет получить необходимые знания даже не выходя из своего дома.

    5.Розкрийте зміст програми "Обдаровані діти".
    Одаренные дети - это творческий потенциал страны - программа «Одаренные дети» создана для всестороннего развития личности одаренных детей, реализации их творческих
    возможностей. Она включает в себя ряд проектов ориентированых на выявление и поддержку одарённых детей.

    ВідповістиВидалити
  21. Коллеги, адрес сайта вики подскажите пожалуйста.
    Что-то я не могу на него зайти.

    ВідповістиВидалити
  22. 1. З позиції компетентнісного підходу основним результатом моєї педагогічної діяльності є формування компетентного учня, здатного використовувати отримані знання, уміння і навички в реальному житті. Так як компетентність – не тільки знання, уміння та навички, а психосоціальна риса, яка надає учню сили та впевненості у власній успішності, можливість ефективно взаємодіяти з навколишнім середовищем при викладанні інформатики я використовую методи роботи притаманні компетентнісному підходу – це інтерактивні форми навчання - рольові та ситуаційні ігри, дискусії, семінар-диспути, мозковий штурм, індивідуальну роботу учнів на комп’ютері поєдную з груповою роботою під час вивчення нового матеріалу, робота над проектами, робота в мережі , використання комп’ютерної техніки та мультимедійних засобів, які рекомендовані на інших предметах . Намагаюся розвивати мотиви досягнення мети, намагання краще вчитися. Дуже часто я проводжу на уроках інформатики рефлексію.
    Корекція діяльності: більше звертати увагу на формування продуктивної творчої діяльності, а також більше залучати учнів до саморозвитку та самоосвіти.
    2. Формування всіх ключових компетенцій здійснюється на кожному уроці і їх неможливо відокремити. Варіюючи змістом завдань, формами та методами роботи на окремих уроках, учитель спрямовує процес навчання на формування тієї чи іншої компетенції. При викладанні інформатики найлегше всього виходить формувати у учнів комунікативну компетентність.
    Аргументація:
    - Комунікативну компетентність можна розглядати як складову спілкування, а необхідність у спілкуванні є однією з найважливіших соціальних потреб людини;
    - При викладанні інформатики багато можливостей щодо формування комунікативної компетентності учня (зміна видів діяльності протягом уроку, формування уміння слухати, стимулювання висловлення власної думки, створення ситуацій безпосереднього спілкування, використання можливостей самоврядування, створення вчителем власного позитивного прикладу в спілкуванні, культурі мовлення, тощо). Але треба зазначити, що формування комунікативної компетентності можливо лише комплексі з формуванням інших життєвих компетентностей.
    3. В процессі вивчення кожної теми з інформатики залучаю учнів виконувати творчі завдання. Наприклад, при вивченні програми Microsoft Word учні створювали книжки (збірник своїх віршів, казок; автобіографічна розповідь; методички-виручалки з інших предметів (правила, приклади, пам’ятки)); при вивченні програми Microsoft Exel учні складають таблицю своєї успішності з предметів; залучаю учнів до роботи над проектами, створення презентацій.
    В майбутньому планую залучати учнів брати участь в дистанційних олімпіадах, створювати сайти, створювати портфоліо.
    4. Дистанційне навчання (ДН) дає змогу:
    - Навчатися у відповідності до свого темпу, особистісних особливостей та освітніх потреб;
    - Не треба відвідувати регулярних занять, а навчатися у зручний для себе час та у зручному місці;
    - Навчання здійснюється одночасно з професійною діяльністю, тобто без відриву від виробництва або іншого виду діяльності;
    - Одночасне звернення до багатьох джерел навчальної інформації великої кількості людей, спілкування за допомогою телекомунікаційного зв’язку слухачів між собою та з викладачами;
    - Ефективне використання навчальних площ та технічних засобів, концентроване представлення інформації, використання і розвиток комп’ютерного моделювання призводять до зниження витрат на підготовку фахівців;
    - Використання в навчальному процесі нових досягнень інформаційних технологій, які сприяють входженню людини у світовий інформаційний простір;
    - Рівні можливості і одержання освіти незалежно від матеріального забезпечення, місця проживання, стану здоров’я і соціального статусу;
    - Можливість одержати освіту у навчальних закладах іноземних держав, не виїжджаючи зі своєї країни та надавати освітні послуги іноземним громадянам, які мешкають за кордоном;
    - Дистанційна освіта розширює і оновлює роль викладача .
    5. Програма роботи з обдарованими дітьми спрямована на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення умов для розкриття її творчих можливостей, постійного духовного самовдосконалення, всебічного розвитку й становлення особистості, громадянина України, здатного швидко адаптуватися до нових ринкових умов, який володіє практичними навичками і вміннями, має найкращі людські якості.
    Зміст програми «Обдаровані діти»:
    - формування бази даних;
    - визначення теми, мети і завдань програми;
    - актуальність програми;
    - підбор літератури;
    - проведення конференцій, семінарів, конкурсів, олімпіад, виставок, фестивалів, організація роботи факультативів для обдарованих дітей;
    - результативність програми.

    ВідповістиВидалити
  23. 1. Компетентісний підхід до навчання передбачає формування певного ряду так званих компетентностей (на уроках інформатики - це соціальна, полікультурна, комунікативна, інформаційна, самоосвіти та саморозвитку, продуктивної творчої діяльності). Маючи ще невеликий досвід роботи, я вже розумію, що не зміст предмету формує ці компетентності, а діяльність вчителя.
    Вважаю, що на моїх уроках вже простежується перехід до кмпетентісно орієнтованого підходу, адже застосовую різні форми і методи роботи: ігри, інформаційні хвилини-огляди, випуск шкільної газети, часто працюють учні в групах та за індивідуальним завданням, особливо вдається формування інформаційної компетентності та компетентності самоосвіти та саморозвитку. Вважаю за необхідність більше працювати над формуванням комунікативної компетентності, а особливо над створенням ситуацій з "пропущенням через себе".

    ВідповістиВидалити
  24. 2.Формування інформаційної та полікультурної компетентностей вважаю є найлегшими, адже вони дають широкий спектр діяльності вчителю інформатики (тренінги, екскурсії, лекції, бесіди, робота з підручниками; робота з батьками; можна використовувати всі сучасні засоби навчання).
    3. Зі своєї практики роботи можу сказати, що творчі завдання виконують учні усіх рівнів навчальних досягнень. В моєму досвіді роботи особливо це простежується під час проведення предметного тижня інформатики (учні готують виставку творчих робіт з дисків, дискет, мишок, клавіатур і такого іншого; творчі презентації, фільми про свій клас; стіннівки з набором виконаних за весь рік робіт; складання кросвордів ребусів).
    4.Дистанційна освіта- це новий дуже зручний спосіб навчання, який дає можливість успішно засвоїти необхідний матеріал не залежно від часу й місця перебування, передбачає спілкування через Інтернет та доступ до різноманітного типу інформації.
    5. Программа "Обдаровані діти" спрямована на створення сприятливих умов для пошуку, підтримки і розвитку інтелектуально і творчо обдарованих дітей та молоді та їх самореалізації.На реалізацію програми спрямовані такі заходи:
    . Науково - методичне забезпечення роботи з обдарованими дітьми;
    . Заходи системи пошуку обдарованої молоді;
    . Навчання, виховання та розвиток обдарованої молоді.
    . Забезпечення соціально-правових гарантій;
    . Створення позитивного інформаційного простору.

    ВідповістиВидалити
  25. Ціль навчання - навчитись обходитись без вчителя.

    Елберт Хабар

    Цій вислів є одним з загальних напрямків моєї роботи. Тому , що якщо ученик навчиться обходитися без вчителя при здобуванні знань, умінь та навичок, він буде спроможним ефективно взаємодіяти с навколишнім середовищем у реальному житті, витримувати конкуренцію при влаштуванні на роботу.
    Тому я зосереджуюся , в першу чергу на розвитку у учнів таких компетентностей як:
    - самоосвітня;
    - комунікативна;
    - інформаційна.
    Компетенція особистого самовдосконалення, спрямована на засвоєння способів фізичного, духовного та інтелектуального саморозвитку.
    Комунікативна компетентність, що містить способи взаємодії з людьми, навички роботи в групі. Учень має вміти відрекомендувати себе, написати листа, анкету, поставити запитання, вести дискусію тощо.
    Інформаційна компетентність, пов'язана з формуванням уміння самостійно шукати, аналізувати, добирати необхідну інформацію, трансформувати, зберігати та транслювати її. Ця компетенція забезпечує навички роботи учнів з інформацією, що міститься в навчальних предметах і освітніх галузях, а також в навколишньому світі.
    Розвиток всіх цих компетентномтей безпосередньо пов’язан з уроками інформатики. І дистанційна освіта тільки полегшує вирішення цих проблем.
    Програма «Обдаровані діти» передбачає комплекс організаційно-педагогічних і науково-методичних заходів, спрямованих на розвиток здібних, обдарованих і талановитих учнів. Ця діяльність розглядається в контексті загального процесу проектування, формування і прогнозування інтелектуального потенціалу країни.
    Програма передбачає систему роботи із здібними та обдарованими дітьми, орієнтовану на комплекс психолого-педагогічних, організаційних і науково-практичних заходів.
    Одним із основних її положень є орієнтація практично на всі вікові рівні: дошкільний, молодший шкільний, підлітковий, старшокласників. Передбачено запровадити таку молодь співпраці з обдарованими дітьми, яка б дозволила кожному таланту завершити певний рівень самореалізації ще в період учнівства.

    ВідповістиВидалити
  26. вчера тоже промучилась пока вспомнила свой логин на вики
    адрес сайта http://iteach.com.ua/mediawiki/index.php/ а твой логин по - моему Vladimir. Удачи в поисках

    ВідповістиВидалити
  27. Дистанционное образование- это новый виток в системе образования связанный с ростом научного прогресса и большими социальными требованиями к человеку.Наша цель не только научить ребёнка получать знания на расстоянии,общаться с другими сверсниками или контролировать обучения если у ученика нет возможности общаться тет-а-тет,а приспособить новое поколение к жизни в новом социуме.

    ВідповістиВидалити
  28. Скажите, пожайлуста,где можно найти список группы, чтобы добавить ссылку на свою страницу, созданную на очной сессии.

    ВідповістиВидалити
  29. 1. Надбання мого досвіду, які полегшать перехід до до компетентнісно орієнтованого навчання: використання на уроках інтерактивних методів навчання, організація групових та індивідуальних форм навчання, використання на уроках медіа-засобів.
    Напрямки, в яких необхідна корекція моєї діяльності: впровадження програм самоосвіти учнів, навчитися на уроці виявляти потреби учня та правильно мотивувати його діяльність.
    2. Я вважаю, що на уроках інформатики найлегше сформувати такі компетентності: інформаційна (постійна робота учнів з інформацією та залучення їх до різноманітних інформаційних процесів), соціальна (використання комп’ютера на кожному уроці, проведення нестандартних уроків, робота учнів над творчими проектами), самоосвіта і саморозвиток (пошуки нових джерел інформації, знайомство з новими інформаційними технологіями), продуктивна творча діяльність (розробка проектів, створення сайтів, створення колажів).
    3. Знахідки, якими я б могла поділитися з колегами: створення міні-підручників, розробка тестів, кросвордів, освітніх презентацій.
    4. За допомогою впровадження програми "Дистанційна освіта" можна розв’язати такі питання: а) посилення активної ролі учні в особистому навчанні, б) масовий доступ до навчання, в) індивідуалізація навчання, г) варіативність навчання, д) самоосвітня діяльність, е) комфортність навчання, ж) можливість змагання з більшою кількістю однолітків, з) отримання можливості спілкування з педагогами – професіоналами, з однолітками – однодумцями, консультування у спеціалістів високого рівня незалежно від їх територіального розташування.
    5) Зміст програми "Обдаровані діти":
    а) Нормативно-правова база
    б) Актуальність
    в) Проблеми
    г) Мета
    д) Основні завдання програми
    е) Загальне фінансове і ресурсне забезпечення
    ж) Очікувані результати виконання Програми
    з) Основні заходи щодо виконання обласної програми «Обдарована молодь» на 2007-2010 роки

    ВідповістиВидалити
  30. Здравствуйте Ольга Дмириевна! Извините вчера не получилось зайти так как отсутствовал интернет. Вопросы проработаю. Скажите пожалуйста мне еще надо отсылать ответы?

    ВідповістиВидалити
  31. 1. ) Використання інтерактивних методів навчання, використання на уроках інформатики методів проектів, дистанційна самоосвіта учнів полегшує перехід до компетентнісно орієнтованого навчання
    2. ) Соціальна компетентність
    1. Стимулювання роботи учнів у групах:
    динамічних;
    рівневих.
    Залучення учнів до роботи над навчальними перспективними проек¬тами.
    Проведення нестандартних уроків.
    Забезпечення усвідомленого використання учнями можливостей комп'ютеру в конкретних життєвих ситуаціях, у власній життєдіяль¬ності.
    Залучення учнів до шефської роботи, виконання доручень, самовря¬дування.
    Інформаційна компетентність
    Залучення дітей до написання рефератів з певної теми з поданням ре¬комендованого списку літератури.
    Навчання дітей роботі з навчальними комп'ютерними програмами.
    Рекомендування учням навчально-пізнавальних телевізійних програм як джерел інформації
    Планування, організація та керівництво роботою обдарованих дітей.
    3.) Використання графічного редактору Paint для виконання простих креслень з геометрії та креслення.
    4. ) Дистанційна освіта – цілісний процес, який органічно включає процес навчання, виховання і розвитку особистості. Дистанційній освіті притаманний ряд позитивних рис, які не властиві традиційній, як от:
    дистанційна освіта формує глобальний (національний, регіональний, міський, локальний) принципово новий освітній простір. Створюється постійно діюче, систематизоване та постійно оновлюване джерело якісної освітньої інформації, що міститься у Web-середовищі, на CD-ROM та DVD носіях, в електронних книгах та віртуальних бібліотеках;
    дистанційна освіта розширює ринок освітніх послуг, знижує поріг доступності до них різних соціальних груп та категорій населення, зменшує розрив в якості елітарної та масової освіти. Тим самим створюються умови для практичної реалізації таких принципів освіти в Україні, як доступність освіти для кожного громадянина та рівність умов для реалізації здібностей і талантів особистості та всебічного її розвитку;
    доступність освіти, комфортність навчання (незалежно від місця проживання та виду діяльності, свобода вибору змісту, темпу, тривалості у часі, виду та рівня освіти), можливість задоволення пізнавальних інтересів та потреб особистості на всіх етапах її розвитку створюють реальні передумови неперервності освіти, реалізації принципу “освіта – все життя”;
    дистанційна освіта активізує процес навчання, надаючи йому творчий характер. Формуються уміння активного пошуку знань, їх аналізу, синтезу, систематизації, підвищується комп’ютерна грамотність СН. Можливість розміщення персональних наробок у Web-середовищі з наступним обміном думок стосовно певної проблеми створює стійку мотиваційну основу творчого розвитку особистості. В результаті прискорюється процес розвитку особистості та поліпшуються його якісні характеристики;
    активне використання глобальної інформаційної мережі Інтернет в процесі дистанційної освіти, регулярний обмін освітніми продуктами між різними країнами з одного боку підвищить рівень та якість вітчизняної освіти, привівши її до світових стандартів, а з іншого боку – забезпечить входження України в світовий освітній простір як рівноправного партнера;
    дистанційна освіта активно впливає на світогляд особистості, надаючи йому риси планетарного. Характерними рисами такого світогляду є: цілісність, міждисциплінарність, методологічний плюралізм, відкритість процесу пізнання, інтеграція різного виду інформації;
    дистанційна освіта в більшій степені, ніж традиційна, дозволяє розв’язати проблему особистісної направленості навчання. Дидактичні моделі і технологія дистанційного навчання дозволяють забезпечити індивідуалізацію відношень між викладачем і СН на основі регулярного зворотного зв’язку, що вирішує проблему “штучного” підходу в умовах масової освіти.

    5.) Програма „Обдаровані діти” на 2006-2009 роки розроблена на основі затвердженої Указом Президента України від 8 лютого 2001 року № 78/2002 „Програми роботи з обдарованою молоддю на 2001-2005 роки”.

    Розбудова суверенної, демократичної, правової держави потребує від органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадянських організацій, творчих спілок вжити заходів щодо збереження і розвитку творчого потенціалу нації, формування в суспільстві сприятливих умов для становлення особистості та підтримки обдарованих дітей. Програма з питань роботи з обдарованими дітьми і визначає саме ці проблеми :
    глибоке осмислення процесів, що відбуваються в них, різноманітність підходів і основ, наукових, практичних та організаційних рішень, показало наявність тенденцій підвищення ролі освіти в суспільстві, пряме включення її в соціально-економічні процеси держави і сприяє концентрації наукового потенціалу для організації пошуку, відбору, навчання і виховання обдарованих дітей, забезпечення творчої діяльності суб’єктів навчального процесу та визначення закономірностей і взаємозв’язків їх протікання ;
    розширення соціально-правових гарантій школярам, сприяння у здобутті освіти, залучення до наукової роботи, державного управління, розвиток здібностей і обдарувань дітей ;
    координація діяльності освітніх закладів міста, позашкільних установ, пов’язаних з навчанням і вихованням дітей ;
    утвердження конституційних положень про те, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, творчий потенціал є найвищими соціальними цінностями.
    Програма складена з урахуванням можливостей місцевих загальноосвітніх, позашкільних та дошкільних навчальних закладів і спрямованих на створення сприятливих умов для пошуку, підтримки і розвитку інтелектуально і творчо обдарованих дітей та їх самореалізації.
    Успішне виконання передбачених Програмою завдань можливе при тісній співпраці школи, сім”ї і громадськості. Важливою передумовою реалізації Програми є запровадження особистісно зорієнтованої моделі в Україні.

    ВідповістиВидалити
  32. Темір Олена Володимирівна, спасибо за подсказку адреса, вроде всё разместил.

    ВідповістиВидалити
  33. Запитання для самостійного опрацювання
    1.Проаналізуйте свою педагогічну діяльність з позицій компетентнісного підходу до навчання. Які надбання вашого досвіду полегшать перехід до компетентнісно орієнтованого навчання? В яких напрямках є необхідною корекція вашої діяльності?
    2.Формування яких груп компетентностей учнів ви вважаєте найлегшим засобами саме вашого предмету? Аргументуйте відповідь.
    3.Проаналізуйте свій досвід використання творчих завдань у своїй практиці. Якими знахідками ви могли б поділитися з колегами?
    4.Які питання можна розв'язати за допомогою впровадження програми "Дистанційна освіта"?
    5.Розкрийте зміст програми "Обдаровані діти".


    1.Проаналізуйте свою педагогічну діяльність з позицій компетентнісного підходу до навчання. Які надбання вашого досвіду полегшать перехід до компетентнісно орієнтованого навчання? В яких напрямках є необхідною корекція вашої діяльності?

    Формування компетентностей учнів зумовлене не тільки реалізацією відповідного оновленого змісту освіти, але й адекватних методів та технологій навчання. Продуктивне навчання безпосереднім чином впливає на досягнення такого результату навчання як компетентність. Воно забезпечує засвоєння знань і умінь, володіючи якими випускник школи знаходить підґрунтя для свого подальшого життя. Мої задачі: створити умови для розвитку та самореалізації учнів; розвивати потреби поповнювати знання протягом всього життя.
    В своїй роботі я користуюсь комплексом педагогічних правил:
    - Головним є не предмет, якому я навчаю, а особистість, яку я формую. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов’язаною з вивченням предмета.
    - На виховання активності не шкодую ні часу, ні зусиль. Сьогоднішній активний учень – завтрашній активний член суспільства.
    - Якомога частіше використовую питання «чому?», щоб навчити мислити причинно: розуміння причинно-наслідкових зв’язків є обов’язковою умовою розвивального навчання.
    - Привчаю учнів думати та діяти самостійно.
    - Використовую схеми, плани, щоб забезпечити засвоєння системи знань.
    - У процесі навчання обов’язково враховую індивідуальні особливості кожного учня, об’єдную в диференційовані підгрупи учнів з однаковим рівнем, в динамічні групи., групи змінного складу.
    - Вивчаю і враховую життєвий досвід учнів, їх інтереси, особливості розвитку.
    - Пояснюю школярам, що кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її життєвих планів.
    Щодо корекції моєї діяльності, то це формування та розвиток умінь у безпосередньому спілкуванні в мережі Internet.


    2.Формування яких груп компетентностей учнів ви вважаєте найлегшим засобами саме вашого предмету? Аргументуйте відповідь.
    Якраз продуктивне навчання співвідноситься із специфікою кожної групи компетентностей.
    Соціальна компетентність:
    1.Стимулювання роботи учнів у групах: динамічних, рівневих.
    2. Залучення учнів до роботи над навчальними перспективними проектами.
    3. Проведення нестандартних уроків.
    4.Забезпечення усвідомленого використання учнями можливостей комп’ютеру в конкретних життєвих ситуаціях, у власній життєдіяльності.
    Полікультурна компетентність:
    1.Демонстрація значущості загальнолюдських цінностей (на конкретних прикладах).
    2.Підкреслення гуманістичної цінності особистості.
    Комунікативна компетентність:
    1.Чітке приговорювання уголос формулювань та визначень.
    2. Зміна видів діяльності протягом уроку з метою задіювання всіх органів почуттів учнів, формування уміння слухати, стимулювання висловлення власної думки.
    3.Наведення конкретних життєвих прикладів, створення ситуацій безпосереднього спілкування.
    Інформаційна компетентність:
    1.Залучення дітей до написання рефератів з певної теми з поданням рекомендованої літератури.
    2. Навчання дітей роботі з навчальними комп’ютерними програмами.
    3. Рекомендування учням навчально-пізнавальних телевізійних програм як джерел інформації.
    4. Рекомендування та пошук потрібних сайтів для роботи з інформацією.
    Компетентність самоосвіти та саморозвитку
    Діяльність щодо формування цієї групи компетентностей учнів може бути вираженою такими гаслами:
    - Пояснюючи іншим – навчайте себе.
    - Шукайте нові джерела інформації.
    - Визначте проблему й візьміться за пошуки її розв’язання.
    - Формуйте свій характер самі.
    Компетентність продуктивної творчої діяльності
    1.Проведення нестандартних уроків.
    2.Розв'язання задач, що потребують творчого підходу.
    3.Надання учням можливості вибору творчих завдань.
    4. Надання можливості учневі з будь-яким рівнем навчальних досягнень посильно творити.

    3.Проаналізуйте свій досвід використання творчих завдань у своїй практиці. Якими знахідками ви могли б поділитися з колегами?
    У мене зовсім немає досвіду, як у вчителя інформатики. Бо моя практика – 2 роки. З задоволенням повчуся у своїх колег!!!
    4.Які питання можна розв'язати за допомогою впровадження програми "Дистанційна освіта"?
    - Навчатися у відповідності до свого темпу, особистісних особливостей та освітніх потреб;
    - Не треба відвідувати регулярних занять, а навчатися у зручний для себе час та у зручному місці;
    - Навчання здійснюється одночасно з професійною діяльністю, тобто без відриву від виробництва або іншого виду діяльності;
    - Одночасне звернення до багатьох джерел навчальної інформації великої кількості людей, спілкування за допомогою телекомунікаційного зв’язку слухачів між собою та з викладачами;
    - Ефективне використання навчальних площ та технічних засобів, концентроване представлення інформації, використання і розвиток комп’ютерного моделювання призводять до зниження витрат на підготовку фахівців;
    - Використання в навчальному процесі нових досягнень інформаційних технологій, які сприяють входженню людини у світовий інформаційний простір;
    - Рівні можливості і одержання освіти незалежно від матеріального забезпечення, місця проживання, стану здоров’я і соціального статусу;
    - Можливість одержати освіту у навчальних закладах іноземних держав, не виїжджаючи зі своєї країни та надавати освітні послуги іноземним громадянам, які мешкають за кордоном;
    - Дистанційна освіта розширює і оновлює роль викладача .
    5. Програма роботи з обдарованими дітьми спрямована на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення умов для розкриття її творчих можливостей, постійного духовного самовдосконалення, всебічного розвитку й становлення особистості, громадянина України, здатного швидко адаптуватися до нових ринкових умов, який володіє практичними навичками і вміннями, має найкращі людські якості.
    Зміст програми «Обдаровані діти»:
    - формування бази даних;
    - визначення теми, мети і завдань програми;
    - актуальність програми;
    - підбор літератури;
    - проведення конференцій, семінарів, конкурсів, олімпіад, виставок, фестивалів, організація роботи факультативів для обдарованих дітей;
    - результативність програми.

    ВідповістиВидалити
  34. І. В рамках компетентностного подхода к обучению направляю свою педагогическую деятельность , на формирование у ученика таких качеств, как инициативность, инновационность, мобильность, гибкость, динамизм и конструктивность.
    Формирование групп компетентностей проходит на каждом этапе урока, а особенно на уроках, где применяю активные формы и технологии обучения, развивающие познавательную, коммуникативную, личностную активность школьников: коллективно-групповые (круг идей, микрофон, дебаты, мозговой штурм) ,индивидуальные(разработка собственного проекта по теме, создание портфолио своих учебных достижений по предмету)
    Считаю, компетентностный подход, изначально требует формирования таких элементарных общеучебных компетенций , как:
    - извлечение основного содержания прочитанного или услышанного;
    - точная формулировка мыслей, построение оригинальных высказываний по заданному вопросу или теме;
    - исследование различных вариантов решения задач, выбор наилучшего, принимая во внимание различные критерии;
    - сотрудничество с другими (учениками и учителем) при выполнении общего задания;
    - планирование действий и времени;
    - оценка результатов своей деятельности;
    На уроках формирование групп компетентностей у учащихся осуществляется посредством:
    - социальная (посредством умения определять цели и порядок работы, самостоятельно планировать свою учебную деятельность и учиться, устанавливать связи между отдельными объектами, применять освоенные способы в новых ситуациях, осуществлять самоконтроль);
    - коммуникативная(посредством умения сотрудничать, оказывать помощь другим, участвовать в работе команды, обмениваться информацией);
    - информационная(посредством умения самостоятельно искать, анализировать и отбирать информацию, структуировать, преобразовывать, сохранять и передавать её);
    - самосовершенствования (посредством умения анализировать свои достижения и ошибки, обнаруживать проблемы и затруднения в сообщениях одноклассников, осуществлять взаимную помощь и поддержку в затруднительных ситуациях, критически оценивать и переоценивать результаты своей деятельности)

    ВідповістиВидалити
  35. ІІ.Исходя из особенности содержания предмета на уроках информатики прежде всего формируются компетенции:
    Информационная - понимание роли информации в жизни человека и жизнедеятельности общества; знание основных трактовок феномена информации и их влияния на формирование современной картины мира, понимание закономерностей протекания информационных процессов в своей деятельности; владение навыками анализа и оценки информации с позиций ее свойств, практической и личностной значимости;
    Коммуникативная - отношение к языкам (естественным, формализованным и формальным) как к средству коммуникации; знание современных средств коммуникации и важнейших характеристик каналов связи; владение основными средствами телекоммуникаций; знание этических норм общения ;

    ВідповістиВидалити
  36. ІІІ. Информатика как школьный предмет, благодаря своей технологичности, легко “уживается” с любым школьным предметом. И именно метод проектов хорошо ложится на укрепление межпредметных связей, т.к. можно создавать интегрированные уроки по двум и более предметам. Метод проектов— это комплексный метод, позволяющий строить учебный процесс исходя из интересов учащихся, дающий им большую свободу в действиях. При этом учащиеся проявляют самостоятельность в планировании, организации и контроле своей учебно-познавательной деятельности. Одним из достоинств метода проектов является то, что в результате учащиеся не просто получают новые знания, а создают какой-либо учебный продукт, материальный результат труда.
    В это году рамках проектной деятельности учащимися были составлены проекты с применением информационных технологий на интегрированных уроках информатики-математики по темам: 9 класс «Решение треугольников в радиолокации», 11 класс «Функционально-графические методы решения уравнений»

    ВідповістиВидалити
  37. Дистанционное обучение призвано решать специфические задачи, относящиеся к получению образования:
    - усиление активной роли человека в собственном образовании: в постановке образовательных целей, выборе доминантных направлений, форм и темпов обучения в различных образовательных областях;
    - резкое увеличение объёма доступных образовательных массивов, культурно-исторических достижений человечества, доступ к мировым культурным и научным сокровищам ;
    - получение возможности общения с педагогами-профессионалами, с единомышленниками, консультирование у специалистов высокого уровня независимо от их территориальной расположенности;
    - более комфортные, по сравнению с традиционными, условия для творческого самовыражения человека , возможность демонстрации продуктов своей творческой деятельности для всех желающих, широкие экспертные возможности оценки своих достижений.

    ВідповістиВидалити
  38. V. Талантливая молодежь – главный ресурс процветания нации в условиях современной мировой экономики. Поддержка одаренных детей со стороны государства - лучшая инвестиция в будущее нации. В программе определены основные направления для поиска, развития, поддержки и оказания помощи талантливым детям и пути ее реализации.
    Программа состоит из 7 проектов: 1. Развитие интеллектуальных способностей; 2. Всеукраинские конкурсы, соревнования, фестивали; 3. Международные конкурсы , соревнования, фестивали;4. Надежду и добро – детям интернатов; 5. Поддержка проектов детских издательств, радио и телепрограмм; 6. Организация детских праздников и акций; 7. Обеспечение экономического аспекта программы (благотворительные Фонды).
    Для реализации программы создается банк данных одаренных детей, определяются: цели и задачи, прогнозируемые результаты программы, финансовое обеспечение, мероприятия для ее выполнения.

    ВідповістиВидалити
  39. 1.Моя педагогічна діяльність з позицій компетентнісного підходу до навчання - це знання, уміння і навички, способи діяльності, досвід творчої діяльності, досвід емоційно-ціннісного ставлення. Мета моєї педагогічної діяльності - це формування та розвиток особистості. Вважаю моєю задачею є створення умов для розвитку та самореалізації учнів, задоволення запитів та потреб школяра, засвоєння продуктів знань, умінь, розвиток потреби поповнювати знання протягом усього життя, виховання для життя в цивілізованому громадянському суспільстві. Основні напрямки моєї діяльності як вчителя у нових умовах перш за все керуватися критеріями оцінювання й уникати суб’єктивізму, починати характеристику досягнень учнів з позитивної інформації, подавати конкретну інформацію, вказувати на те що учень повинен відкоригувати.
    Моя діяльність як учителя: організаторська, управлінська, консультативна. Мої учні приймають активну участь в створенні творчих проектів („Моя первая книга”, „Мир профессий”, „Страны мира”...), самостійно виконують роботи різних напрямків, займаються самоосвітою, приймають участь в конкурсах, олімпіадах.
    Корекція моєї діяльності полягає в постоянному стеженні за новими інформаційними технологіями, не стояти на місці, а постійно розвиватись разом із суспільством, займатись самоосвітою, створювати нові дидактичні матеріали, придумувати нові творчі проекти разом з учнями.
    2.Я вважаю при вивченні інформатики найлегшими засобами формування груп компетентностей учнів є інформаційна група, група саморозвитку та самоосвіти, продуктивної творчої діяльності.Інформаційна компетентність дає можливість залучення дітей до написання рефератів з певної теми, навчання дітей роботі з навчальними комп’ютерними технологіями, пошук потрібних сайтів, спілкування в Інтернет. Компетентність самоосвіти та саморозвитку завдяки Інтернету дає можливість шукати нові джерела інформації, визначати свій інтерес та підживлювати його новою інформацією і власною діяльністю. Компетентність продуктивної творчої діяльності дає можливість використовувати внутрішньопредметних та між предметних зв’язків, стимулює учнів до участі в олімпіадах, конкурсах, турнірах тощо.
    3. Одно из направлений в моей работе – использование проектных технологий. Ученики создают презентации, работают над проектами в помощь изучения различных предметов: географии, астрономии, украинской литературы, физики, химии, биологии, ин. языков. В своих работах они рассказывают о разных профессиях, используя иллюстрации и интересные факты, дают сведения, где можно овладеть этой профессией. Презентации «Мир профессий» и проект «Моя первая книга» в электронном и распечатанном виде хранятся в школьной библиотеке. В помощь изучению темы «Основы алгоритмизации и программирования» ученики под моим руководством разработали основные уроки по программированию в электронном виде.
    Мною разработаны практические работы в помощь изучения темы «Основы алгоритмизации и программирования» Turbo- Pascal, где учитываются индивидуальные способности ученика. Материал практических работ построен по принципу нарастания сложности разрабатываемых программ, выполняя поуровневые задания. Практические работы имеют чётко выраженную направленность: дисциплинирует учащихся как программистов, позволяют им допускать меньше ошибок при отладке программ, грамотно контролировать исполнение алгоритма, развивать логическое мышление и творческие способности. В этих практических работах подобраны системы задач, где выполнение каждого из упражнений базируется на выполнении предыдущей и направленно на решение проблемной ситуации. Практические работы составлены в интересной игровой форме. Так при изучении такой сложной и объёмной темы как «Массивы» разработаны практические работы :«Дневник наблюдений за погодой в январе месяце», «Движение поездов»,«Работа в банке». При изучении темы строковые величины разработана практическая работа «Телеграмма», где ученики составляют программу для подсчёта стоимости телеграммы согласно существующему тарифу на сегодняшней день по
    Украине и России.В этом же сборнике в помощь учителю дано решение практических работ.
    4.Дистанційна освіта – це форма навчання, рівноцінна з очною, вечірньою, заочною та екстернатом, що реалізується, в основному, за технологіями дистанційного навчання.
    ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА – специфічна організація педагогічного процесу, основами якої є: самостійна контролююча та керована робота під керівництвом викладача (тьютора); застосування в навчанні педагогічних та інформаційних технологій дистанційного навчання, засобів зв’язку та телекомунікаційних мереж
    Дистанційне навчання для середньої школи не може розглядатися як форма здобуття освіти. В той же час воно може і повинно використовуватися для рішення специфічних ускладнених завдань та завдань, які відносяться до розвитку творчої складової середньої освіти. Дистанційне навчання – це самостійна педагогічна технологія, яка відрізняється від існуючих. Основами цієї технології є: самостійна робота слухачів, яка керується, дидактично забезпечена і контролюється; застосування у навчанні сучасних комп’ютерів, інформаційних технологій, телекомунікаційних мереж, засобів зв’язку. Дистанційне навчання системоутворююча прогресивна педагогічна технологія. В її структуру органічно входять сучасні форми і методи відбору, конструювання і відображення навчального матеріалу; елементи модульного і комп’ютерного навчання, теорії і практики керованої самостійної роботи; застосування у навчанні інформаційних технологій, телекомунікаційних мереж тощо. Дистанційне навчання позитивно впливає на традиційні педагогічні технології та на рівень освіти в цілому
    5. Програма „Обдаровані діти” розроблена на основі Указа Президента України „Програми роботи з обдарованою молоддю».
    Програма складена з урахуванням можливостей місцевих загальноосвітніх, позашкільних та дошкільних навчальних закладів і спрямованих на створення сприятливих умов для пошуку, підтримки і розвитку інтелектуально і творчо обдарованих дітей та їх самореалізації.
    Успішне виконання передбачених Програмою завдань можливе при тісній співпраці школи, сім”ї і громадськості. Важливою передумовою реалізації Програми є запровадження особистісно зорієнтованої моделі в Україні.

    ВідповістиВидалити
  40. 5. Программа "Одарённые дети" - это комплексный документ, в котором определены основные направления поиска, развития, поддержки і оказания помощи талантливым детям и мероприятий по её реализации. Она призвана способствовать практическому осуществлению положений государственных программ в части, касающейся талантливых творческих детей.
    Программа состоит из 7 проектов:
    Развитие интеллектуальных способностей детей.
    Всеукраинские конкурсы, соревнования, фестивали.
    Международные конкурсы, соревнования,фестивали.
    Надежду и добро - детям интернатов.
    Поддержка проектов детских изданий, радио и телепрограмм.
    Организация содержательного досуга детей (проведение праздников, акций).
    Экономический аспект программы (работа с благотворителями Фонду).

    ВідповістиВидалити
  41. 4.Вопросы, которые можно решить с помощью программы дистанционного образования:
    - предоставить возможность обучения практически всем слоям общества независимо от их экономического положения;
    - дать возможность получить образование людям с ограниченными возможностями;
    - предоставить возможность обучения тем, кто прервал образование(армия, места лишения свободы)
    - реализовать свободу выбора времени, места и форм обучения;
    - предоставить возможность обучения студентам, желающим получить второе параллельное образование;
    -предоставить возможность обучения молодёжи, у которой нет возможности получить высококачественные образовательные услуги в традиционной системе образования в силу географической удалённости от вузовских центров;
    СДО должна решить такие социально значимые задачи как:
    -повышение образовательного уровня общества и качества образования;
    -реализация потребностей населения в образовательных услугах;
    -удовлетворение потребностей страны в качественно подготовленных специалистах;
    -повышение социальной и профессиональной мобильности населения; его предпринимательской и социальной активности, уровня самосознания, расширение кругозора;
    -сохранение и умножение знаний кадрового и материального потенциалов,накопленных высшей школой;
    -развитие единого образовательного пространства в рамках страны и всего мирового сообщества, которое обеспечит возможность получения квалифицированного образования в любой точке образовательного пространства.

    ВідповістиВидалити
  42. Считаю, что переход к компетентностно ориентированному обучению возможен благодаря применению интерактивных технологий. Одной из интерактивных методик, которые я применяю, является эвристическая беседа.На первом же уроке при знакомстве с 10-классниками я задаю им вопрос о том, какими они видят себя по окончании школы, то есть что они должны уметь? Они отвечают что должны овладеть суммой знаний, необходимой для сдачи экзаменов( ДПА и ЗНО), поступить в ВУЗ и прочее.Я соглашаюсь что это всё правильно и в то же время подвожу их ожидаемому ответу, а именно что они должны научиться учиться.
    Далее в ходе беседы мы детализируем что же именно значит умение учиться и сообща приходим к выводу, что это значит:
    -уметь искать и находить необходимую информацию (информационная компетентность)искать и находить новые источники информации, владеть информационно- коммуникационными технологиями(информационная компетентность);
    -уметь читать и понимать прочитанное(коммуникативная компетентность);
    -выделять главное, анализировать, синтезировать новую информацию;
    -иметь собственное мнение по данному вопросу, уметь его аргументированно отстаивать, защищать(коммуникативная компетентность);
    - уметь слушать, как учителя так и других учащихся(коммуникативная компетентность);
    - уметь работать самостоятельно (компетентность самообразования и саморазвития)
    -уметь сознательно использовать компьютер в конкретных жизненных ситуациях(социальная компетентность);
    - уметь непосредственно общаться в компьютерной сети (информационная компетентность);
    Таким образом мы нацеливаем нашу работу на то, чтобы научиться учиться, а именно сформировать у учащихся эти группы компетентностей, а я как учитель буду этого требовать с одной стороны, а с другой стороны помогать.

    ВідповістиВидалити
  43. 2. Конечно информационная компетентность является для нашего предмета одной из ключевых и сформировать её обязательно с одной стороны, но и не очень сложно с другой.Многие учащиеся уже до изучения предмета умеют использовать и компьютер и Интернет для поиска необходимой информации.С другой стороны, больше уделяя времени работе(или играм) на компьютере, дети реже общаются "вживую" из-за чего речевая составляющая коммуникативной компетентности страдает и некоторые из них как говорится, двух слов связать не могут.Некоторые дети, имея стойкие навыки работы на компьютере, так быстро стучат по клавиатуре(или клацают "мышью"), что не успевают осознанно объяснить что и зачем они делают. Чтобы скорректировать мою деятельность в этом направлении, мне хотелось бы узнать мнение коллег по этому вопросу. А именно если у учащегося есть "перекос", то есть одна группа компетенций развита достаточно хорошо, а другая (или другие) развиты в меньшей степени или не развиты вовсе, то нужно ли устранять такой крен или же правильнее будет отшлифовывать то, что и так хорошо.Буду признательна, если ответите.

    ВідповістиВидалити
  44. 3.Если даже при выполнении стандартного задания ученик применил свою находчивость и смекалку, проявил инициативу, что-то добавил, улучшил и изменил, отошёл от стандартной схемы, украсил, выполнил не по готовому алгоритму, пошёл своим путём я признаю это креативом и иногда могу поставить 12 баллов.Хотя мой опыт показывает, что далеко не все учащиеся хотят, могут и готовы творить(во всяком случае в образовательном плане), но это не значит, что я против творческих заданий. Наработки есть, поделиться готова.

    ВідповістиВидалити
  45. Запитання для самостійного опрацювання
    1. Проаналізуйте свою педагогічну діяльність з позицій компетентнісного підходу до навчання.
    В своїй роботі я орієнтуюся на такі загальні положення:
    Компетентність – загальна здатність, яка ґрунтується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях набутих завдяки навчанню.
    З позицій компетентнісного підходу основним результатом своєї діяльності вбачаю формування компетентного випускника, здатного використовувати отримані знання в реальному житті, витримувати конкуренцію на ринку праці, який має здатність до самоосвіти на протязі всього життя.
    Я при викладанні інформатики використовую інтерактивні методи навчання.
    Індивідуальна робота кожного учня на ПК поєднується з груповою роботою під час вивчення нового матеріалу, роботи над проектами, портфоліо.
    Формування всіх ключових компетенцій здійснюю на кожному уроці, неможливо відокремити в чистому вигляді формування соціальної компетенції від будь - якої іншої компетенції.
    Основні задачі, які я ставлю перед собою:
    1. допомогти учням здобути міцні знання;
    2. захопити, зацікавити, вселити впевненість у своїх силах;
    3. створити умови для творчого розвитку.
    Ці задачі стараюся розв’язати формуючи компетентності у учнів на уроках інформатики.
    2.Формування яких груп компетентностей учнів ви вважаєте найлегшим засобами саме вашого предмету? Аргументуйте відповідь.
    Я вважаю, що на уроках інформатики найлегше формувати такі групи компетентностей, як інформаційна та соціальна. Результат вивчення інформатики – це здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти й оперувати інформацією, засобами сучасного високотехнологічного суспільства.
    Соціальна компетентність формує
    1.Навички користувача,
    2. Навички роботи в мережі Internet
    3. Основи програмування,
    4. Навички колективної роботи
    3.Проаналізуйте свій досвід використання творчих завдань у своїй практиці. Якими знахідками ви могли б поділитися з колегами?
    Створення презентації до уроків математики, інформатики, а також складання кросвордів.
    4.Які питання можна розв'язати за допомогою впровадження програми "Дистанційна освіта"?
    Дистанційна освіта – це освіта, яка орієнтована на використання інформаційно – комунікаційних технологій та здобувається за допомогою дистанційного навчання.
    Впроваджуючи програму «Дистанційна освіта» можна розв’язати такі питання:
    - підвищення рівня освіченості суспільства і якості освіти;
    - реалізація потреб населення в освітніх послугах;
    - підвищення соціальної і професійної мобільності населення, його підприємницької і соціальної активності;
    - формування єдиного освітнього простору в рамках усього світового співтовариства;
    - збереження та поновлення знань, що накопичені вітчизняною системою освіти.
    5.Розкрийте зміст програми "Обдаровані діти".
    Зьіст програми «Обдаровані діти»:
    1. Створення банку даних обдарованих дітей;
    2. Проведення конкурсів, олімпіад, конференцій та інше
    3. Відкриття шкіл для обдарованих дітей, ліцеїв, гімназій;
    Обдаровані діти – це творчий потенціал країни - програма «Обдаровані діти» створена для всебічного розвитку особистості обдарованих дітей, реалізації їх творчих
    можливостей.

    ВідповістиВидалити